Lil wayne

Känns som jag har skrivit lite enbart om hip hop idag men det får bli det lite nu känner jag. Kommer antagligen framöver ha en period då jag pratar bara pratar om en musik stil över en dag, en vecka o.s.v. Det får vi se senare hur jag gör då.

Kanske alla inte vet om det här men Lil wayne gick in i fängelset för någon dag sen (kanske 2 dagar sen) p.g.a. vapeninehav och något annat har jag för mig. Ni som inte vet vem han är så är han en stor person inom hip hopen. Han har ett företag som heter young money som växer och är väldig aktuell i USA just nu.

Jag själv diggar inte hans musik så himla mycket tycker den är helt okej. En stor del av hans musik har ingen mening alls men det finns också vissa låtar som har det. Han kommer sitta ungefär ett år i fängelse, och jag blev lite förvånad över det beslutet för att kändisar har alltid lätt för att få mildare straff ett e.x. är Chris Brown som bara fick några timmars samhälls arbete. Tycker det är så himla konstigt med kändisar och domstolen och kommer antagligen inte förstå det (det har säkert mycket med pengar att göra)
En låt jag diggar av han är en låt från hans nya album Rebirt - On fire och såklart så lägger jag in den för er läsare! 


 

 


Kommentarer
Postat av: matildac

hiih=D

2010-03-03 @ 23:51:21
URL: http://matildac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0