The legends

Har suttit och tänkt lite på stora legender inom musik som inte lever idag och de som fortfarande finns kvar. När det kommer till rock så är det några bandsångare som har dött och det tycker jag är så himla synd. Många av de har antingen tagit en överdos eller något sånt. En grym artist som dog av överdos va Jimi hendrix. Skulle vara så himla coolt att kunna få se honom idag in action! Andra som t.ex. Bob marley (ett inlägg om han längre ner) han skulle vara runt 60 idag och kunnat se alla sina barn lyckas med sången o.s.v. Det finns så många mer som Marvin gaye, John lennon, Curt cobain, Aaliyah, en av medlemmarna av TLC o.s. Så synd att alla stora talanger dör så unga!

Allt det där har jag inte upplevt men nu 8 månader tänker jag på det som jag upplevde i somras och det var hemskt ska jag säga. MJ dog i sommras och det var en stor sak för mig då man diggade han som liten, hans död kom som en stor chock i hela världen och man bara lyssnade på MJ's musik hela sommaren. Vi som lever idag har väldigt tur att få uppleva sån här bra musik och då menar jag all musik vi lyssnar på (då menar jag dock inte låtar som inte har någon mening) Jag tycker man ska ta vara på dagens musik och slappna av. Peace!


Kommentarer
Postat av: marre

inte bara michaels musik som gör honom till den största genom tiderna. pengar spelade ingen roll för honom, han kunde knulla sig i 2 år (åka världen runt och kicka shower) sen donerade han allt han tjänade till välgörenhet. allt handlar om pengar nuförtiden när det gäller musiken vilket påverkar musiken grovt!

2010-03-02 @ 00:57:48
URL: http://marrecares.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0